Έστω ότι έχουμε έναν χαλύβδινο λέβητα πετρελαίου.
Όπως ξέρουμε ο καυστήρας ψεκάζει στον θάλαμο καύσης,
και τα καυσαέρια μεσώ της διαδρομής θάλαμος καύσης-φλογοαυλών (τούμπα)
καταλήγουν στην καμινάδα.
Θέλοντας να εκμεταλλευτούμε επιπλέον την θερμοκρασία των καυσαερίων,
μπορούμε να προσθέσουμε κάποιες αντιστάσεις στους φλογοαυλούς,
τους λεγόμενους επιβραδυντές καυσαερίων
(στους ποιο σύγχρονους λέβητες παρέχονται ενσωματωμένοι)
προκειμένου να επιβραδύνουμε ή να στροβιλίσουμε τα καυσαέρια,
επιτυγχάνοντας έτσι μεγαλύτερη μεταφορά θερμικής ενέργειας από αυτά προς το νερό.
Οι επιβραδυντές απαντώνται είτε σε ελικοειδή είτε σε πτερυγιοφόρο μορφή.
Έτσι επιδιώκοντας την μέγιστη δυνατή καθυστέρηση των καυσαερίων,
αυξάνεται ο χρόνος μεταφοράς τους, οπότε και η ποσότητα της θερμότητας από αυτά προς το νερό
ανεβάζοντας αρκετά το βαθμό απόδοσης του λέβητα.
Μεγαλύτερος βαθμός απόδοσης -> θέρμανση με εξοικονόμηση πετρελαίου
Σε πολλούς λέβητες που ο κατασκευαστής έχει προσθέσει σπειροειδές στροβιλιστές καυσαερίων, μπορούμε να τους αντικαταστήσουμε με πτερυγιοφόρους επιβραδυντές, που μειώνουν ακόμη περισσότερο την θερμοκρασία των καυσαερίων.
Σημείωση πως μετά την εγκατάσταση τους θα πρέπει να ξαναρυθμιστεί ο καυστήρας από έμπειρο τεχνικό.
Όπως ξέρουμε ο καυστήρας ψεκάζει στον θάλαμο καύσης,
και τα καυσαέρια μεσώ της διαδρομής θάλαμος καύσης-φλογοαυλών (τούμπα)
καταλήγουν στην καμινάδα.
Θέλοντας να εκμεταλλευτούμε επιπλέον την θερμοκρασία των καυσαερίων,
μπορούμε να προσθέσουμε κάποιες αντιστάσεις στους φλογοαυλούς,
τους λεγόμενους επιβραδυντές καυσαερίων
(στους ποιο σύγχρονους λέβητες παρέχονται ενσωματωμένοι)
προκειμένου να επιβραδύνουμε ή να στροβιλίσουμε τα καυσαέρια,
επιτυγχάνοντας έτσι μεγαλύτερη μεταφορά θερμικής ενέργειας από αυτά προς το νερό.
Οι επιβραδυντές απαντώνται είτε σε ελικοειδή είτε σε πτερυγιοφόρο μορφή.
Έτσι επιδιώκοντας την μέγιστη δυνατή καθυστέρηση των καυσαερίων,
αυξάνεται ο χρόνος μεταφοράς τους, οπότε και η ποσότητα της θερμότητας από αυτά προς το νερό
ανεβάζοντας αρκετά το βαθμό απόδοσης του λέβητα.
Μεγαλύτερος βαθμός απόδοσης -> θέρμανση με εξοικονόμηση πετρελαίου
Σε πολλούς λέβητες που ο κατασκευαστής έχει προσθέσει σπειροειδές στροβιλιστές καυσαερίων, μπορούμε να τους αντικαταστήσουμε με πτερυγιοφόρους επιβραδυντές, που μειώνουν ακόμη περισσότερο την θερμοκρασία των καυσαερίων.
Σημείωση πως μετά την εγκατάσταση τους θα πρέπει να ξαναρυθμιστεί ο καυστήρας από έμπειρο τεχνικό.
ανοξείδωτος πτερυγιοφόρος επιβραδυντής καυσαερίων
Με τους συγκεκριμένους καταφέρνουμε να αυξήσουμε σημαντικά το βαθμό απόδοσης του λέβητα, μειώνοντας την θερμοκρασία των καυσαερίων
απλός χαλύβδινος λέβητας πολυκατοικίας
ετοιμάζουμε τους κατάλληλους επιβραδυντές (μήκος-διάμετρος)
Εγκατάσταση. Ακολουθεί κλείσιμο του λέβητα και ρύθμιση καυστήρα
Καλησπέρα. Εγώ έβαλα στον δικό μου και μπουκωσε. Φραξανε τα τούμπα από την κάπνα. Έβαλα τους πτεριγιοφορους. Βέβαια γράφανε ότι ήταν για λέβητες κιτουραμι αλλά τους πήρα να τους δοκιμάσω. Τους έβγαλα όμως ξανακαθαρισα τον λέβητα και τώρα έχω πάλι έξοδο καυσαεριων 230°C.Εχω έναν χαλιβδινο λέβητα 30ετιας. Μήπως μπορείς να μου πεις την γνώμη σου? Τι είδους επιβραδυντες πρέπει να βάλω? Ευχαριστώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧωρίς να το σκεφτώ και πολύ, βασιζόμενος στις αρχές θερμοδυναμικής και ενέργειας η «επιβρανδυτες καυσαερίων» μου φαίνονται άχρηστοι. Ο σκοπός υποτίθεται είναι να εκμεταλλευτείς την θερμότητα καυσαερίου και να μην την αφήσεις να χαθεί στο περιβάλλον, αλλά να βρεις τρόπο να την μεταφέρεις στο νερό, και μέσω του κυκλώματος μέσα στο σπίτι. Αυτό θα μπορούσε να γίνει αν οι σωλήνες καυσαερίων του λέβητα ήταν πχ κατά πολύ πιο μεγάλοι σε μήκος, η αν υπήρχε διαφορετική γεωμετρία του ίδιου του σωλήνα. Τοποθετώντας αυτά τα ελατήρια και στροβιλίζοντας το καυσαέριο αλλάζεις και την πίεση της ατμόσφαιρας του λέβητα, συνεπώς μεγαλύτερη ατμοσφαιρική πίεση ισον μεγαλύτερη ανάγκη καυσίμου, ισον βέβαια με μεγαλύτερη απόδοση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έγινε πάλι πιο αποδοτικός σε σχέση με την κατανάλωση.
ΑπάντησηΔιαγραφή